ONLINE KAMPANJA PROTIV MOBBINGA

Pet tisuća “klikova” na stranice projekta

Zagreb, utorak 29. studenoga 2016. – Online oglasi kampanje projekta „Pravo na rad bez mobbinga“ doveli su na web stranice projekta do danas 29. studenog  5.000 posjetitelja korištenjem AdWords Google sustava oglašavanja na Google tražilici, uz 262 tisuće prikazivanja oglasa, dakle s izvrsnih prosječnih gotovo 2% CTR-a(*). Kampanja je pokrenuta 7. svibnja 2016. i  trajat će do kraja projekta.

Specifičnost kampanje je da je bila planirana s plaćanjem Googlu za oglasni prostor, točnije ostvarene „klikove“ na oglase. U međuvremenu od planiranja projekta do odobrenja sufinanciranja, Google je uz strogu proceduru registracije i kontrole, dopustio i hrvatskim neprofitnim organizacijama da se na Google tražilici besplatno oglašavaju. Pritom se mora držati nekih ograničenja budžeta i vrsta oglasa, ali kampanja svejedno daje vrlo dobre rezultate.

Kuriozitet kampanje je Googlovo odobrenje da oglasi Udruge za pomoć i edukaciju žrtava mobbinga iz kampanje smiju voditi i na tuđu internetsku domenu – na stranice e-learning sustava projektnog partnera Pravnog fakulteta iz Osijeka, koji je na domeni pravos.hr. Za to je trebalo ishoditi specijalno dopuštenje, uz čvrste argumente.

Među raznim grupama oglasa koji ciljano vode prema web stranici projekta, udruge, e-learning sustava itd., najviše „klikova“ bilo je baš na stranicu projekta (oko 2.500 „klikova“ uz 26.000 tisuća prikazivanja, CTR veći od 9%), što je vjerojatno rezultat dobro optimizirane stranice za prihvat „klikova“, dobro postavljenih ključnih riječi za prokazivanje oglasa posjetiteljima Google tražilice i što je najvažnije očito velikog interesa za prava radnika vezanih uz mobbing. Ciljano oglašavanje udruge ima 55 „klikova“ uz samo 165 prikazivanja, dakle za uobičajene kampanje nedostižni CTR veći od 33%. To je rezultat vrlo precizno i namjerno usko fokusirano postavljenih ključnih riječi, pa se oglas prikazivao baš onima na Google tražilici koji su ciljano tražili stranice udruge, a ne općenito pretraživali o mobbingu. Uvelike nadprosječan CTR od oko 13% imaju oglasi na stranice s definicijom mobbinga. Oglasi za e-learning sustav i zakonske odredbe imaju manje CTR-e, oko 1%, zbog toga što se moraju „tući“ i drugim oglasima na Googlu o svim drugim oglašavanim e-learning sustavima i zakonima o radu ili drugim zakonskim propisima. No ti oglasi su zato prikazani oko 200.000 puta i proizveli su više od dvije tisuće posjeta stranicama projekta i udruge.

U sklopu projekta aktivnosti su osim online kampanje još i radionice o mobbingu su za studente prava. Kroz projekt je kreiran e-learning alat za učenje pravnika, studenata prava, sudaca, socijalnih  radnika i svih onih kojih se tiče pravna zaštita od mobbinga i diskriminacije na radnom mjestu. E-learning sustav postavljen je na stranici  Pravnog fakulteta u Osijeku (www.pravos.hr/e-learning).

Rezultat projekta je i to da je Agencija za lijekove i medicinske proizvode prva u Hrvatskoj usvojila „Anti-mobbing protokol o postupku i mjerama zaštite dostojanstva zaposlenika te mjere zaštite od diskriminacije“.Predložak protokola pripremili su pravni stručnjaci u suradnji s Udrugom za pomoć i edukaciju žrtava mobbinga

(*) CTR = „click through rate“; omjer „kliknutih“ oglasa za posjećivanje web stranice koju se oglašava prema ukupnom broju prikazivanja oglasa